четвер, 28 січня 2016 р.

28.01.2016 р.
Історія України 5 клас
Конспект уроку для дистанційного опрацювання!!!
Тема: Відкриття Харківського університету та його вплив на українську культуру
Мета: на прикладі діяльності викладачів та випускників Харківського університету схарактеризувати його вплив на українську культуру та освіту; розвинути навички роботи з джерелами інформації, вміння давати характеристику діяльності історичного діяча; викликати зацікавленість учнів до історичних подій тогочасного періоду.
Обладнання: Власов Історія України (Вступ до історії). — К.: Видавничій дім «Освіта»; ілюстрації.
Тип уроку: комбінований;
Поняття та терміни: університет.
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть:
·        установлювати  хронологічну  тривалість і послідовність зазначених подій та явищ, співвідносити подію, історичне явище і століття;
·        знаходити на карті території, пов’язані із зазначеними подіями та діяльністю людей;
·        розповідати про історичну подію чи явище, історичних діячів на основі тексту підручника;
·        виокремлювати в тексті головне й другорядне, складати простий план тексту підручника,  зокрема  у формі  запитань; 
·        складати  запитання  щодо  перебігу історичної  події;  висловлювати  своє  ставлення  до  історичних  подій, явищ і діячів, що пропонують для вивчення.
ХІД УРОКУ
І.  Організаційний момент
Повідомлення теми та мети уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Перевірка д.з.
1.  Доповніть речення:  «Селом називали ...  Поселення ставало містом,  коли навколо нього будували ...»
2.  Які зміни відбулися у землеробстві у XVIII столітті?
3.  Які міста були засновані у XVIII столітті?
4.  Що нового з’явилося в українських містах у XVIII столітті?
5.  Як ви розумієте  вислів:  «Населення  міст було  «строкатим» ,  багатомовним і різнокультурним»?
Як  ви  розумієте  поняття  «освіта»? Які  споріднені  слова  ви  можете назвати?
ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності
Харківський  національний  університет —  один  із найстаріших  університетів  Східної  Європи.  Його  було  засновано у листопаді 1804 року . Урочисте відкриття університету відбулося 29 січня 1805 року. Університет вписав багато яскравих сторінок в історію українського  національного  відродження  ХІХ–ХХ  ст.,  створив  умови  для  перетворення Харкова на провідний науковий і культурний центр, освітянську столицю України.
ІV. Вивчення нового матеріалу
1. Що таке університет
Запишіть до робочого зошита визначення поняття «університет»
Університет  (з  латинської  —  «сукупність,  спільнота»)  —  вищий  навчальний заклад, до спільноти якого належать студенти та викладачі.
2. Завдяки кому розпочалася діяльність Харківського університету.
а) Опрацювати текст підручника на ст.. 133-134 та скласти план до тексту.
б)  Наведіть  два-три  міркування  на  користь присвоєння Харківському університету імені Василя  Назаровича Каразіна.
3.  У чому значення діяльності Харківського університету 
а) Працюючи  з  матеріалом  пункту  параграфа на ст.. 133,   випишіть  назви  наукових напрямів, які розвивалися в Харківському університеті.
б) Ознайомтеся з думкою відомого українського діяча Миколи  Міхновського  про  те,  як  змінилися  форми  боротьби  українців.  До чого це призвело?
Країну  цю  —  колишнє  Дике  поле,  оселили  й  культивували предки.  З шаблею в одній руці,  з чепігою в другій  —  зміцнили вони  своє  опанування  цією  землею.  їх  енергією  повстав  Харків.  Як змінилися способи боротьби,  то й предки наші змінили шаблю  на  перо,  а  тоді  Харків  зробився  осередком  розумового життя й українського  культурного руху ...  З початку XIX віку Харків був огнищем українства.
З часопису «Сніп»,  1912 р.
V.  Закріплення знань учнів.
Дайте короткі письмові відповіді на запитання.
1. Чи  хотіли  б ви  навчатися  в Харківському  університеті?  Яку спеціальність ви б обрали і чому?
2. Яку роль відігравав Харківський університет у період занепаду українського національного життя?
3. Назвіть  дату  заснування  та  ініціатора  відкриття  Харківського університету.
4. Назвіть найбільші здобутки Харківського університету.
Метод «Мозковий штурм»
Яку роль відіграв Харківський університет для розвитку освіти в Україні?
VІ. Домашнє завдання
1.      Опрацювати § 17

2.      Письмово: Дізнайтеся,  хто з  вашої родини  (близького оточення)  вчився  в університеті або іншому вищому навчальному закладі. З’ясуйте його  назву та  факультет,  який  закінчили  члени  вашої  родини. Розпитайте дорослих про вплив освіти на їхнє життя****

Немає коментарів:

Дописати коментар