середа, 27 січня 2016 р.

27.01.2016 р.
Історія України 11 клас
Конспект уроку для дистанційного опрацювання!!!
Тема: Освіта. Стан науки: здобутки і проблеми. Розвиток літератури. Формування опозиційних течій в культурі та реакція на них влади.
Мета: характеризувати та пояснювати основні чинники, особливості й тенденції розвитку культури др.. пол.. 60-х – середини 80-х рр..; визначати власну позицію щодо питання про системну кризу радянського суспільства, зв’язки між цими процесами та особливостями політичного життя й суперечливими явищами у розвитку духовного та культурного життя країни; розвивати навики самостійної роботи з підручником, вміння аналізувати та виділяти головне в тексті матеріалу; виховувати інтерес до вивчення історичного минулого Батьківщини.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: методичний посібник, підручник, конспект уроку.
Структура уроку
       I.            Організаційний момент. Оголошення теми та мети уроку.
    II.            Актуалізація опорних знань.
Бесіда за запитаннями:
1.      Які зміни відбулися в соціальній та національній структурі населення протягом 1965-1985 рр.?
2.      Наведіть позитивні та негативні тенденції в соціальній сфері України в цей період.
3.      Що таке номенклатура?
4.      Яким був моральний стан радянського суспільства?
 III.            Вивчення нового матеріалу.
Культура.
Криза в соціально-економічній сфері негативно вплинула на культурне й духовне життя суспільства.
Освіта.
1960-1980 рр. – будівництво нових шкіл та дитсадків. Зміст освіти контролювався партією.
Головним завданням освіти було формування комуністичної свідомості школярів.
З 1966 р. – впровадження обов’язкової середньої освіти.
1972 р. – ЦК КПРС і Рада міністрів СРСР ухвалили постанову «Про завершення переходу до загальної середньої освіти молоді та подальший розвиток загальноосвітньої школи».
Запроваджувалась вечірня та заочна форма навчання.
1960-1980 рр. – трудове виховання учнів.
Збільшувалася кількість профтехучилищ.
1984 р. – реформа загальноосвітньої школи на підвищення якості освіти, зміцнення її матеріально-технічної бази, удосконалення управління галуззю.
Негативні процеси: посилення русифікації, зменшення кількості українських шкіл, звільнення учнів від вивчення української мови за бажанням батьків, скорочення державних витрат на освіту, нав’язування марксистсько-ленінського світогляду.
Наука.
-      Зростання кількості науковців
-      Виникнення нових галузей науки: космонавтика, ядерна фізика
-      Створення нових матеріалів (порошкова металургія)
-      Селекція нових сортів пшениці, цукрових буряків, кукурудзи
-      Видання «Історії міст і сіл України»
-      АН УРСР – центр наукових досліджень, президент – Патон
-      Відомі вчені: Патон(електрозварювання), Глушков (кібернетика), Янгель (ракетно-космічна техніка), Ремесло (селекціонер).
Література.
Самостійна робота з текстом підручника ст. 187-190.
  IV.            Закріплення нових знань.
Дайте відповіді на затитання.
1. Які основні тенденції виявились у розвитку освіти у цей період?
2. Яким чином відбувалась «русифікація» в освіті?
3. Які негативні тенденції спостерігались у розвитку науки?
4. Яким було ставлення партійного керівництва до літераторів і літературного процесу?
5. Якими були основні тенденції розвитку мистецтва і літератури?
     V.            Підсумок уроку.
Аналіз роботи на уроці та виставлення оцінок.
Домашнє завдання: опрацювати §21, відповідати на запитання ст..194,  систематизувати матеріал в таблицю «Розвиток культури  в 60-80 рр.»

Галузь культури
Здобутки


Немає коментарів:

Дописати коментар