Історія України 11 клас
Конспект уроку для дистанційного опрацювання!!!
Тема: Освіта.
Стан науки: здобутки і проблеми. Розвиток літератури. Формування опозиційних
течій в культурі та реакція на них влади.
Мета: характеризувати та пояснювати основні чинники,
особливості й тенденції розвитку культури др.. пол.. 60-х – середини 80-х рр..;
визначати власну позицію щодо питання про системну кризу радянського
суспільства, зв’язки між цими процесами та особливостями політичного життя й
суперечливими явищами у розвитку духовного та культурного життя країни;
розвивати навики самостійної роботи з підручником, вміння аналізувати та
виділяти головне в тексті матеріалу; виховувати інтерес до вивчення історичного
минулого Батьківщини.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: методичний посібник, підручник, конспект уроку.
Структура уроку
I.
Організаційний
момент. Оголошення теми та мети уроку.
II.
Актуалізація
опорних знань.
Бесіда за запитаннями:
1.
Які зміни відбулися
в соціальній та національній структурі населення протягом 1965-1985 рр.?
2.
Наведіть позитивні
та негативні тенденції в соціальній сфері України в цей період.
3.
Що таке
номенклатура?
4.
Яким був моральний
стан радянського суспільства?
III.
Вивчення нового
матеріалу.
Культура.
Криза в соціально-економічній сфері негативно вплинула на
культурне й духовне життя суспільства.
Освіта.
1960-1980 рр. – будівництво нових шкіл та дитсадків.
Зміст освіти контролювався партією.
Головним завданням освіти було формування комуністичної
свідомості школярів.
З 1966 р. – впровадження обов’язкової середньої освіти.
1972 р. – ЦК КПРС і Рада міністрів СРСР ухвалили
постанову «Про завершення переходу до загальної середньої освіти молоді та
подальший розвиток загальноосвітньої школи».
Запроваджувалась вечірня та заочна форма навчання.
1960-1980 рр. – трудове виховання учнів.
Збільшувалася кількість профтехучилищ.
1984 р. – реформа загальноосвітньої школи на підвищення
якості освіти, зміцнення її матеріально-технічної бази, удосконалення
управління галуззю.
Негативні процеси: посилення русифікації, зменшення
кількості українських шкіл, звільнення учнів від вивчення української мови за
бажанням батьків, скорочення державних витрат на освіту, нав’язування
марксистсько-ленінського світогляду.
Наука.
-
Зростання кількості
науковців
-
Виникнення нових
галузей науки: космонавтика, ядерна фізика
-
Створення нових матеріалів
(порошкова металургія)
-
Селекція нових
сортів пшениці, цукрових буряків, кукурудзи
-
Видання «Історії
міст і сіл України»
-
АН УРСР – центр
наукових досліджень, президент – Патон
-
Відомі вчені:
Патон(електрозварювання), Глушков (кібернетика), Янгель (ракетно-космічна
техніка), Ремесло (селекціонер).
Література.
Самостійна робота з текстом підручника ст. 187-190.
IV.
Закріплення нових
знань.
Дайте
відповіді на затитання.
1. Які основні тенденції виявились у розвитку освіти у
цей період?
2. Яким чином відбувалась «русифікація» в освіті?
3. Які негативні тенденції спостерігались у розвитку
науки?
4. Яким було ставлення партійного керівництва до
літераторів і літературного процесу?
5. Якими були основні тенденції розвитку мистецтва і
літератури?
V.
Підсумок уроку.
Аналіз роботи на уроці та виставлення оцінок.
Домашнє завдання: опрацювати §21, відповідати на
запитання ст..194, систематизувати
матеріал в таблицю «Розвиток культури в
60-80 рр.»
Галузь культури
|
Здобутки
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар