Людина і світ 11 клас
Конспект уроку для дистанційного опрацювання!!!
Тема: Громадянське суспільство.
Мета: сприяти
формуванню знань учнів про громадянське суспільство, його структуру та
особливості функціонування в сучасній Україні; отримання нових знань під час
розгляду проблеми з різних точок зору, вибору оптимальних шляхів її
розв’язання, виховання відчуття причетності до історії своєї країни, поваги до
державної влади, законів, КУ; розвивати вміння вести дискусію.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: методичний посібник, підручник, конспект уроку.
Структура уроку
I.
Організаційний
момент. Оголошення теми та
мети уроку.
II.
Актуалізація
опорних знань.
Заслуховуються твори написані вдома на тему «Які людські
обов’язки ви вважаєте для себе найголовнішими?»
III.
Вивчення нового
матеріалу.
Етапи формування громадянського суспільства
1 етап: 16-17 ст.
|
2 етап: 18-19 ст.
|
3 етап: 20-21 ст.
|
формування громадянського суспільства, складання економічних
і політичних передумов виникнення буржуазії
|
формування громадянського суспільства в найбільш
розвинених країнах Європи та США у вигляді капіталістичної вільної
конкуренції
|
відбуваються зміні в соціальній структурі, триває
процес становлення правових соціальних держав
|
Передумови функціонування громадянського суспільства
-
Економічні –
приватна власність, вільний ринок, конкуренція.
-
Соціальні – потреба
у суспільстві середнього класу.
-
Політико-правові –
правова рівність громадян, повне забезпечення прав і свобод людини, їх захист,
децентралізація влади, політичний плюралізм.
-
Культурні –
забезпечення права людини на отримання інформації, високий освітній рівень
населення, свобода совісті.
Громадянське
суспільство – це уся сукупність
міжособистісних , сімейних, громадських, культурних, релігійних відносин, які
розвиваються поза рамками і без втручання держави, а також розгалужена система
незалежних від держави суспільних інститутів, що реалізують повсякденні
індивідуальні та колективні проблеми.
Характерні ознаки громадянського суспільства
1.
Наявність у
суспільстві вільних власників засобів виробництва.
2.
Розвиненість і
розгалуженість демократії.
3.
Правова захищеність
громадян, рівність усіх перед законом.
4.
Високий рівень
громадянської культури.
Структура громадянського суспільства
Економічна система
|
Політична система
|
Соціальна система
|
Інформаційна система
|
Духовно-культурна система
|
сукупність економічних інститутів та відносин, які
складають матеріальну основу життя суспільства
|
сукупність інститутів та відносин, у рамках яких
походить політичне життя та здійснюється державна влада
|
сукупність класів, соціальних груп та взаємовідносин
між ними
|
сукупність інформації, ЗМІ, підприємств, громадян, організацій,
які здійснюють інформаційну діяльність
|
сукупність нематеріальних, духовно-культурних благ,
відносин з приводу них, інститутів, через які реалізуються дані відносини
|
Громадянське суспільство®недержавні соціально-економічні відносини та інститути® недержавні господарчі суб’єкти®громадські об’єднання та організації®політичні партії та рухи®сфера виховання та освіти®ЗМІ®сім’я.
На
самостійне опрацювання – громадська думка.
IV.
Закріплення нових
знань.
V.
Підсумок уроку.
VI.
Домашнє завдання:
опрацювати ст. 101-138, вивчити в зошиті, ТЗ – твір-роздум на тему «Як я
розумію, що таке ідеальне громадянське суспільство»*
Немає коментарів:
Дописати коментар