Історія 6 клас
Тема: Суспільний устрій, релігія та повсякденне життя Давньої Індії. Будда та
його вчення.
Мета: познайомити учнів із релігійними поглядами жителів стародавньої
індії; визначити особливості індійських варн; застосовувати та пояснювати на
прикладах терміни й поняття «індуїзм»,
«варни», «брахмани», «кшатрії», «вайшья», «шудри», «недоторкані», «буддизм»;
розвивати вміння учнів набувати нових знань, поєднуючи інформацію з розповіді вчителя,
підручника й учнівських повідомлень; виховувати толерантне
ставлення до різних релігій
Тести.
1.
На якому півострові
розташована Індія?
А. Євразія Б.
Індостан В. Індокитай
2.
Які гори
розташовані на півночі Індії?
А. Альпи Б.
Карпати В. Гімалаї
3.
Яка з річок
протікає в північно-західній частині країни і розливається під час танення
снігів в горах?
А. Інд Б. Ганг
В. Тигр
4.
Яка річка протікає
в північно-східній частині Індії, в долині цієї річки простягаються джунглі.
А. Інд Б.
Ганг В. Тигр
5.
Назвіть стародавні
поселення Індії, що були відкриті одними з перших на поч. 20 ст.?
А. Хандрагупта Б.
Мохенджо-Даро В. Сузи
6.
Яку назву отримала
індійська цивілізація, яку заснували арії і яка існувала протягом тисячоліття?
А. Маурʼїв Б.
Ведійська В. Майя
7.
Як в Індії називали
царя, верховного розпорядника землі?
А. Імператор Б.
Волхв В. Раджа
8.
Хто був
найвідомішим царем держави Маурʼїв?
А. Хамураппі Б.
Саул В. Ашока
9.
Як називаються
священні тексти аріїв, що були написані на санскриті?
А. Псалми Б.
Веди В. Статті
10. Розвʼяжіть хронологічну задачу:
Скільки
років минуло з часу початку правління царя Ашоки, якщо початок правління
припадає на 268 р. до н.е.
1746 р.
III.
Вивчення нового
матеріалу.
Дайте відповіді на запитання:
1. Що таке релігія?
2. Які релігійні вірування, що існували в давнину, вам відомі?
3. Що таке соціальна структура суспільства?
4. Якою була соціальна структура суспільства в Стародавньому Єгипті й цивілізаціях Передньої та Центральної Азії?
1. Суспільний устрій Стародавньої Індії.
Розповідь вчителя, робота з зошитом.
-
Варни – великі групи
людей із чітко визначеними правами та становищем у суспільстві.
Брахмани
- Члени жрецьких родів
Вуста Брахми
|
Кшатрії
- Члени царських родів і військової знаті
Руки Брахми
|
Вайшʼї
- Рядові вільні общинники
Стегна Брахми
|
Шудри
- неповноправні
Стопи Брахми
|
-
Шлюб між
представниками різних варн – заборонено.
-
Каста – об’єднання людей
однієї професії.
2. Виникнення
буддизму.
Ознайомитися з текстом підручника на ст. 103-104
Нірвана – душевний спокій.
Коментоване читання історичного джерела на ст.. 104
3. Індуїзм.
Ознайомитись з текстом підручника на ст.. 104-105.
4. Індійці,
архітектура.
Гатуранга – гра в шахи
Винайшли арабські
цифри.
Основний матеріал
для будівництва – дерево.
Ступа – буддійський
храм. Найвідоміший храм зведений царем Ашоки в Санчі.
Печерний монастир у
Карлі – І ст.. до н.е – І ст.. н.е.
IV.
Закріплення нових
знань.
Бесіда за
запитаннями
1.
Назвіть головних богів індуїзму.
2.
Що таке нірвана?
3.
Хто був засновником буддизму? Які заповіді праведного життя він
проповідував?
4. Який правитель Індії найбільше сприяв
поширенню буддизму?
V.
VI.
Домашнє завдання: §20, вивчити в зошиті, робота з картою, відповідати на
запитання на ст.. 106-107 – усно.
Немає коментарів:
Дописати коментар