середа, 14 грудня 2016 р.

Всесвітня історія 8 клас
Поширення Реформації та Контрреформація.
Мета: дослідити процес появи лютеранської церкви в Європі, визначити основні положення вчення Ж. Кальвіна, схарактеризувати діяльність ордена єзуїтів як найбільш послідовного вираження Контрреформації, розвивати в учнів вміння аналізувати та узагальнювати історичні явища та події, висловлювати власну думку, виховувати в учнів непримиренне ставлення до жорстокості, пов’язане з діяльністю інквізиції та ордену єзуїтів.

    II.            Запитання:
1.     Що таке Реформація? Назвіть її причини.
2.     Як проходила Реформація в Німеччині?
3.     Чи можна вважати Селянську війну продовженням реформаційного руху?
4.     Чим відрізняються вчення Лютера та Мюнцера?
5.     Чому вчення ченця Лютера оголосили єрессю? Які положення вчення його становили найбільшу небезпеку для католицької церкви?


1.     Народження протестантизму.
-       1526 р. – в боротьбу за Реформацію вступили німецькі князі.
-       1529 р. – імператор Карл V в м. Шпрейє зажадав суворого дотримання католицького віросповідання.
-       Протест князів вимогам Карла V , виникнення протестантизму.
-       Війна між князями-католиками та князями-протестантами.
-       1555 рік – Аугсбурський релігійний мир – «Чия влада, того й віра».
-       Наслідок укладеного миру – розкол Німеччини, вихід лютеранських князівств з-під контролю папського Риму.
2.     Швейцарія на порозі Реформації.
Самостійне опрацювання тексту підр.
3.     «Женевський Папа».
-       Центри реформації – Цюріх і Женева.
-       Ульріх Цвінглі, програма церковних реформ (учні зачитують в підручнику положення церковної реформи ст. 39-40).
-       Жан Кальвін – засновник кальвінізму.
-       Коментоване читання «ідей кальвінізму» представлених на проповіді в Женеві (ст. 40).
-       «женевський Папа»
4.     Контрреформація.
-       Контрреформація – заходи вжиті римськими папами, аби зупинити й придушити реформаційний рух.
-       Підвищення авторитету католицького духівництва: створювалися чернечі ордени, духовні семінарії.
-       Орден єзуїтів.
-       Діяльність інквізиції.
-       Втручання пап у внутрішні справи держав.
-       Тридентський собор – учні зачитують основні засади діяльності собору (ст. 42)
I
Записати схему в зошит.

Домашнє завдання: опрацювати в підручнику матеріал на ст. 59-73, підготуватися до уроку узагальнення


Немає коментарів:

Дописати коментар